SharpShooter Followers

Thursday, September 16, 2010

Kenal musuh sebenar - Tian Chua

YB Tian Chua baru sahaja selesai menyampaikan ucapannya dalam program himpunan adik beradik anak muda Penerus Momentum Reformasi Ke Arah Pelaksana Deklarasi Permatang pauh 1998 di Dewan FJ Century, Teras Jernang, Bangi sempena HARI MALAYSIA yang pertama kali kerajaan Malaysia menyambutnya.

Tian Chua menegaskan proses pemilihan dalam parti adalah satu proses reformasi yang amat sihat sebelum menuju Putrajaya. Justeru itu beliau mengingatkan kita wajib berkempen secara sihat dengan tidak menyerang calon lain tetapi sebaliknya setiap calon wajib memperkenalkan agenda masing-masing.

Ahli Parti Keadilan Rakyat wajib berbangga kerana inilah satu-satunya parti yang buat kali pertama memperkenalkan satu ahli satu undi dan tidak lagi mengamalkan sistem perwakilan. Maknanya setiap ahli boleh menentukan bukan sahaja pemimpin di peringkat Cabang tetapi boleh menentukan pemimpin peringkat tertinggi parti.

Sudah pasti rasuah tidak akan berlaku dan kerana mana mungkin pemimpin boleh beri rasuah kepada hampir setengah juta ahli Parti Keadilan Rakyat. Inilah satu sistem pemilihan yang paling baik kerana setiap ahli ada hak mengundi dan bukan lagi perwakilan.

Justeru itu beliau yakin ahli cukup matang untuk memilih siapa calon mereka dan yang paling penting setiap calon dan penyokong calon janganlah berkempen secara terlampau dengan memburuk dan memfitnah calon lain. Kita wajib tahu lawan dan musuh kita sebenar adalah UMNO dan B-End bukan sesama sendiri.

Beliau juga berkata proses ini adalah amat baik kerana hari ini semua YB Keadilan sudah rajin menjawab setiap sms dan menjawab panggilan telefon serta akan menghubungi semula jika terdapat "miss call" ujarnya secara sinis.

Akhir kata beliau amat yakin dengan kematangan ahli Keadilan dan beliau juga cukup yakin Pakatan Rakyat akan dapat menawan Putrajaya.



* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/