SharpShooter Followers

Sunday, September 26, 2010

Pemilihan di Bukit Mertajam wajar dicontohi..


Sharpshooter hari ini berada Cherok To'Kun, pemilihan di Cabang Bukit Mertajam hari ini bertempat di Dewan Orang Ramai Jalan Kolam, Cherok To'kun.

Suasana di sini dari tengahari tadi aman damai tidak seperti Bayan Baru kelmarin yang panas dan kecoh.

YB Tan Hock Leong Adun Machang Bubuk merangkap Ketua Cabang Bukit Mertajam tidak ada pencabar. Beliau menang tanpa bertanding.

Manakala untuk jawatan Timbalan Ketua Cabang Bukit Mertajam, pertandingan 4 penjuru.

Bagi jawatan Ketua Wanita pula penyandangnya Puan Norhayati yang juga merupakan Ketua Wanita Negeri P.Pinang dicabar oleh Normah Shafiee.

Sementara itu usul yang telah dibawa oleh Bukit Mertajam adalah :-

1) Mengutuk serta menggesa agar rejim BN yang menggunakan polis bagi menahan kartunis Zunar dan merampas serta menyekat kebebasan media kreatif rakyat Malaysia.

2) Mengecam sistem kehakiman Malaysia yang terus menjadi alat tanggungan rejim BN bagi memastikan Anwar Ibrahim dipenjarakan.

3) Senarai ahli sah berdaftar Keadilan mesti dipamirkan sebulan sebelum pemilihan. Ini bagi mengelakkan nama ahli tercicir.

Keputusan penuh Cabang Bukit Mertajam :-

Ketua Cabang - YB Tan Hock Leong menang tanpa bertanding.

Timbalan Ketua Cabang
1) Hussein Bin Mohamed (57 undi)
2) Jab bin Samat (57 undi)
3) Michael Lee Ah Leong (8 undi)
4) Norhayati Bt Jaafar (26 undi)
Undi rosak 4.


Akhirnya keputusan seri antara dua calon yang bertanding iaitu Hussein Mohamed dan Jab Bin Samat. Kuasa untuk menentukan siapa pemenang adalah Pengerusi Tetap. Pengerusi Tetap gagal dihubungi.

Akhirnya calon Hussien Bin Mohamed atas dasar rasa pertandingan adik beradik, beliau dengan rendah diri dan ikhlas hati telah mengumumkan Jab bin Samat sebagai pemenang. Katanya yang penting kita mesti bersatu dan misi kita yang paling utama adalah kemenangan dalam pilihanraya PRU 13 untuk menawan Putrajaya.

Penyandang jawatan Timbalan, Jap bin Samat berkata kami akan gemblengkan tenaga idea dan fikiran bersama untuk pastikan kemenangan dalam PRU 13. Ini pertandingan adik beradik. Kita adalah satu parti dan kita wajib bergerak sebagai satu team yang kuat.

Inilah satu contoh yang wajar dipuji. Mereka bertanding, kemudian apabila keputusan seri, seorang mengalah kerana katanya kita adalah satu pasukan. Bukan mudah perkara ini boleh berlaku jika tidak ada semangat parti lebih utama bukannya kepentingan individu.

Naib Ketua Cabang
1) Osman Ibrahim (77 undi)
2) Sharuddin bin Tanip (72 undi)
Undi rosak 3.
Majoriti 5 undi sahaja.

Ketua Wanita
1) Normah bt Shafiee ( 33 undi)
2) Norhayati bt Jaafar ( 39 undi)
Undi rosak 1
Majoriti 6 undi sahaja.

Timbalan Ketua Wanita
1) Umi Kalsom (40 undi)
2) Zaidah bt Mohd Zahir (36 undi)
Majoriti 4 undi sahaja

Naib Ketua Wanita
1) Junaidah bt Raji (37 undi)
2) Sharifah bt Abdul Aziz. (37 undi)
Undi rosak 2 undi.

Keputusan pemenang terpaksa ditentukan oleh Pengerusi Tetap Wanita, Puan Marina Shafiee. Puan Marina Shafiee akhirnya membuat keputusan bahawa kedua-dua calon tersebut menjadi Naib Ketua Wanita 1 dan Naib Ketua Wanita 2.

Manakala jawatan Ketua AMK Bukit Mertajam, Muhamed Bin Hussin menang tanpa bertanding. Sebelum ini jawatan tersebut disandang oleh Aidi Rafizul atau Ijon. Ijon kini adalah Pembantu Khas Exco Pertanian YB Law Choo Kiang.

Syabas kepada yang menang dan jalankan tugas dengan amanah yang diberikan dengan sebaik mungkin. Yang paling utama adalah kemenangan dalam PRU 13 menawan Putrajaya. Reformasi..Takbir.



* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/