SharpShooter Followers

Tuesday, September 28, 2010

Mat sembab terasa pedas...

Tan Sri Muhyiddin Yassin mencabar Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail supaya membuktikan dakwaannya bahawa pihak luaran telah mensabotaj pemilihan beberapa cabang parti itu kelmarin.

“Jika mereka ada isu atau masalah, mereka sendiri perlu memikul tanggungjawab... jangan menyalahkan orang lain.

“Itu adalah masalah mereka,” kata timbalan perdana menteri di sini hari ini.

“Saya mencabar Saifuddin agar memberikan bukti. Beritahu kami siapa dan di mana. Jika orang luar bermaksud kami (Barisan Nasional),” kata beliau.

Ditemui wartawan semalam, Saifuddin berkata kekecohan yang berlaku pada mesyuarat agung dan proses pemilihan peringkat cabang PKR di beberapa lokasi kelmarin terpaksa ditangguhkan kerana beberapa isu termasuk kerosakan kotak undi oleh orang luar.

Saifuddin berkata Jawatankuasa Pemilihan Pusat telah mengenal pasti beberapa individu melalui rakaman video dan foto, yang didakwa terbabit dalam perbuatan vandalisme.

“Melalui rakaman foto, petugas kami mengesahkan individu yang dikenal pasti bukan ahli parti, cuba mencemarkan imej PKR.

“Kami boleh mengesahkan wujudnya elemen provokasi kerana apa yang berlaku sama sahaja caranya iaitu kotak undi dipecahkan, kertas undi diselerakkan dan selepas itu mereka beredar,” katanya.

Anggota Majlis Pimpinan PKR Selangor, Shuhaimi Shafie pula mendakwa kekecohan di cabang PKR Kapar, Klang, Kuala Langat dan Kota Raja merupakan satu pelan terancang oleh kumpulan yang sengaja mahu memburukkan imej parti.

Beliau berkata berdasarkan maklumat awal, kekecohan tersebut didalangi oleh bukan anggota parti dengan niat membuat kekacauan ketika pemilihan.

“Mereka memang dikenal pasti sengaja melakukan provokasi termasuk mengganggu proses pemilihan, merampas kertas dan kotak undi serta menyerbu ke dalam dewan,” katanya.

Shuhaimi, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, mendakwa kumpulan itu merancang pelan itu lebih awal dan mahu menunjukkan pemilihan PKR itu tidak telus dan tidak teratur.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno mengulangi pendiriannya bahawa masalah yang dihadapi PKR dalam mengendalikan pemilihan adalah bukti parti itu tidak melakukan apa yang dikatakan khususnya apabila bercakap mengenai keterbukaan, ketelusan dan demokrasi.

“Apabila saya membaca kenyataan-kenyataan oleh calon-calon yang disekat dan kenyataan panjang lebar Zaid Ibrahim di Utusan, adalah jelas, walaupun mereka berjuang untuk keadilan, tetapi mereka adalah parti yang tidak adil,” kata beliau lagi.

“Mereka melarang, mereka menghalang. Mereka tidak memberi kebebasan (kepada calon),” kata Muhyiddin sambil menambah, parti komponen Pakatan Rakyat ini dikawal oleh dua atau tiga puak.

Sharpshooter :- Mengapa Zaid ke Utusan Meloya? Perlukah beliau ke Utusan Meloya? Bukankah kita boikot Utusan Meloya?

Saifudin...jawab jangan tak jawab... jawab dengan bukti sekali.

Masih menunggu Cabang mana akan mencalonkan YB Saifudin Nasution sebagai calon Timbalan Presiden...Baru bertambah persaingan..suburkan demokrasi...

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/