SharpShooter Followers

Thursday, September 23, 2010

Siapa punya angkara ni....

PUCHONG – Kecurigaan seorang pemancing yang pada mulanya menyangka terdapat longgokan sampah di tepi lokasi aktiviti hobinya membawa kepada penemuan ratusan surat di tepi tasik berdekatan pusat beli-belah di Bandar Puchong Jaya, di sini.

Pemancing berkenaan, Soh Kian Lee, 54, berkata, pada 18 September lalu, dia ke tasik itu untuk memancing seperti biasa kira-kira jam 5 petang.

Katanya, lokasi yang menjadi tarikan beberapa pemancing lain itu disedarinya berubah menjadi tempat longgokan sampah sebelum mendapati apa yang dilihatnya itu adalah timbunan surat.

“Kali pertama melihat sampah itu (longgokan surat) saya memang buat tidak tahu sahaja, tetapi apabila ke destinasi sama pada hari kedua, saya terkejut apabila melihat longgokan sampah itu sebenarnya adalah timbunan surat yang masih belum dibuka.

“Selepas dibelek, saya mendapati kebanyakan surat adalah baru dan ada antaranya sudah terkoyak dan terkeluar beberapa kepingan cek dari dalamnya,” katanya yang kemudian menghubungi RakanCop untuk melaporkan aduan.

Katanya, individu yang membalas panggilan memaklumkan akan menghantar anggota ke lokasi segera, sebelum dia kemudian mengambil keputusan menunggu di tepi tasik itu.

Sharpshooter : Setem pos sudah naik, kalau dulu 30 sen sekarang 60 sen tetapi alangkah malangnya oleh kerana perbuatan tidak amanah segelintir posmen seperti ini, nama POS tercemar, seekor kerbau membawa lumpur...satu kampong terpalit lumpur.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/