SharpShooter Followers

Sunday, September 26, 2010

Nurul Izzah bertanding risaukan team Azmin Ali?

Pas menolak kenyataan yang mendakwa wujud nepotisme dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) walaupun Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang juga anak kepada Penasihat PKR membuat keputusan bertanding jawatan naib presiden parti itu dalam pemilihan November depan.

Pengerusi Lajnah Antarabangsa Pas Pusat, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi ketika mengulas perkara itu berkata, kesediaan Nurul Izzah menunjukkan berlakunya dasar demokrasi sihat dalam PKR.

Menurutnya, Nurul Izzah mempunyai kredibiliti sebagai pemimpin selain mempunyai sokongan dan popular serta mempunyai kekuatan tersendiri.

“Tidak timbul soal nepotisme. Saya tengok dia naik dengan kredibiliti sendiri, dengan populariti dia sendiri dan dengan penyokong-penyokongnya sendiri.

“Saya tidak nampak dia (menggunakan publisiti sebagai) anak Anwar Ibrahim. Dia punya wibawa untuk memimpin negara pada masa akan datang,” katanya kepada :Sinar Harian: ketika ditemui pada Majlis Hari Raya Terbuka di kediamannya di Kuala Ibai, semalam.

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, keputusan Nurul Izzah secara tidak langsung membuktikan bahawa parti pembangkang mengamalkan nepotisme.

Dr Syed Azman meramalkan isu itu akan terus dimainkan pemimpin UMNO, lebih-lebih lagi sekiranya Nurul Izzah berjaya memenangi jawatan berkenaan selepas pemilihan kelak.

Dalam pada itu, beliau melihat pemilihan secara terbuka dalam PKR amat membanggakan dan bebas daripada aduan berlaku politik wang.

“Apa yang ada hanya satu persaingan dalam pertandingan sihat melibatkan parti itu dan Pas sambut baik penglibatan Nurul Izzah,” katanya.

Sharpshooter :- Mungkinkah Nurul Izzah bertanding untuk mengimbangkan penguasaan team Azmin Ali?

Mungkinkah juga Nurul Izzah mengambil keputusan bertanding menyebabkan Kak Wan Azizah boleh tersenyum sinis pada team Azmin Ali?

Mungkinkah ini juga menyebabkan Shamsul Iskandar akan buat "U-turn" untuk mempertahankan jawatan Ketua AMK Pusat dan membatalkan hasratnya bertanding Naib Presiden?

Namun berbagai andaian dibuat apabila Nurul Izzah bertanding Naib Presiden. Ramai yang bertanya mengapa tidak Naib Ketua AMK atau Timbalan Ketua AMK Pusat? Mengapa Naib Presiden?

Adakah Nurul Izzah menyokong team Zaid Ibrahim? Adakah ini benar?

Segala persoalan hanya Nurul Izzah yang mampu jawab... :-)


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/