SharpShooter Followers

Tuesday, September 28, 2010

PERKASA letak calon di Galas?

Terlebih dahulu sharspshooter ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham yang telah banyak berjasa kepada rakyat. Semoga Allahyarham ditempatkan bersama-sama orang beriman..amin..Al-Fatihah

SPR akan umumkan tarikh penamaan calon dan tarikh piliharaya kecil Dun Galas dan dijangka akan berlaku selepas Mesyuarat Agong UMNO.

Mengambil kira pengalaman-pengalaman lalu SPR kemungkinan akan mengadakan pilihan raya hujung bulan Oktober selepas Perhimpunan Agung Tahunan (AGM) 2010 yang akan berlangsung minggu ketiga bulan depan. Kira-kira seminggu sebelum itu Parlimen akan bersidang dengan tumpuan ke atas pembentangan Bajet 2011 dan laporan bahagian Model Baru Ekonomi (MBE).

SPR pernah menggunakan pendekatan itu sebelum ini. Misalnya ketika pilihan raya kecil serentak Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Lubok Antu di Sarawak pada awal April 2009 diadakan selepas perhimpunan agung akhir Mac.

Kali ini, kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas bakal menyaksikan pilihan raya kecil dan pilihan raya kecil perlu diadakan dalam tempoh 60 hari daripada tarikh kekosongan wujud. Yang kedua di Kelantan selepas DUN Manek Urai.

Pilihan raya kecil DUN Manek Urai diadakan Julai 2009 dengan peratusan keluar mengundi paling tinggi dan ia dipertahankan oleh calon PAS. Majoriti diperolehi oleh calon PAS hanya 65 undi sahaja. Itu pun setelah rasuah pilihanraya secara terang oleh Mat Sembab yang menjanjikan jambatan baru sekiranya BN menang. Jangan di tanya mengapa SPRM tidak mengambil tindakan kepada Mat Sembab. Anda pun tahu jawapannya.

Sharpshooter teruja sangat untuk melihat PERKASA, pembela Melayu No1 di Malaysia yang kebetulan pula orang Kelantan lagi gagah perkasa Ibrahim Al-Kataki untuk bertanding di Dun Galas bagi menguji sejauh mana keperkasaannya di kalangan orang-orang Melayu.

N45 Galas ialah kawasan majoriti Melayu. Data 2008 menunjukkan Galas mempunyai 10,330 pengundi, iaitu 65.81 peratus Melayu, 22.03 peratus India, 1.81 peratus India dan 10.32 peratus lain-lain - mungkin orang Siam.

Bayangkan jika calon Perkasa Ibrahim Ali Al-Kataki bertanding, mungkin UMNO akan beri laluan sebab umno pun gerun dan takut dengan Perkasa. Pasti sambutan hebat orang-orang Melayu di Kelantan serta dibantu oleh media seperti Utusan Meloya, sharpshooter yakin PERKASA akan menang besar.

Bila Perkasa menang di Galas, Ibrahim Ali Al-Kataki mempunyai peluang yang amat besar untuk bertentang mata bersua wajah dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di hadapan mukanya sendiri.

Mungkinkah Galas akan mencatat satu lagi sejarah di mana UMNO tidak bertanding seperti di Penanti dan UMNO APCO akan memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada PERKASA?


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/