SharpShooter Followers

Wednesday, September 01, 2010

Apa itu Merdeka : Fakta yang wajib tahu oleh generasi muda - Hishamuddin Rais



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN.

Laungan merdeka datangnya dari KMM – kesatuan melayu muda yang ditubuh pada tahun 1938. parti melayu kiri pertama yang mengerakan nasionalisma melayu. parti ini di haram kan oleh penjajah british. bila KMM haram maka british menubuhkan gerombolan.

MERDEKA :

lihat tarikh gerombolan lama ditubuhkan pada tahun 1946.

KMM melaungkan MERDEKA ! untuk tanah melayu

gerombolan lama meluangkan hidup melayu ! kerana ketika itu kurang rasuah untuk beli oxygen

MERDEKA TIDAK ADA PERTUMPAHAN DARAH:

ini bohong. ini tipu besar. ini lebong.

ini sengaja di sebarkan oleh gerombolan.

parti komunis, angkatan pemuda insaf, awas, peta adalah antara puluhan organisasiyang angkat senjata melawan british. beratus ribu yang gugur tewas mengabadikan darah mereka untuk kelahiran malaya yang merdeka.

kalau tak percaya tanya robert kouk yang kaya raya itu. adik dia gugur di hutan pahang.

kalau tak percaya tanya dj radio stesen china yang baru kena buang itu.arwah emak dia angkat senjata.

ini perang kolonial yang amat besar sehinggakan memufliskangreat britain. sila rujuk buku sejarah. jangan malas membaca.

SINGAPURA:

singapura adalah sebahagian dari tanah melayu. nama lamanya temasek.sama seperti pulau pinang , langkawi, pulau babi besar,pulau bidong, pulau kapas dan pulau pulau yang lain di semenjanjung

united malays national organistion belot dan memberikan pulau ini kepada british pada tahun 1957 seperti hong kong jadi wilayah kolonial. parti komunis, parti buruh, parti rakyat, dan pas - menentang malaysia kerana ini adalah projek british. parti parti ini menentang singapura masuk malaysia kerana ini kerja bodoh.tidak mungkin pulau pinang masuk malaysia atau pulau bidong masuk malaysia.singapura adalah sebahagian dari tanah melayu. pulau ini sebahagian dari johor.

31 OGOS HARI APA ?

31 ogos bukan hari malaysia. ini hari cuti umum untuk bangun lambat.16 september ialah hari malaysia – sila tanya warga sabah dan serawak.

SABAH DAN SERAWAK

tidak ada pertalian sejarah dan budaya dengan tanah melayu. sila rujuk sejarah melayu – tidak ada langsung disebut sabah atau serawak dalam kitab ini.

LAGU NEGARA KU

lagi ini di ciplak dari lagu TERANG BULAN lagu indonesia. ketika konfontasi 1963 – bung karno memainkan lagu terang bulan ini di radio republik indonesia. lagu terang bulan ini berasal dari lagu peranchis memula moon.


JALUR GEMILANG

ini juga di ciplak dari bendera amerika. motif bendera ini tidak ada langsung kaitan dengan sejarah negara bangsa.

motif nusantara ialah merah putih – motif ini adalah kesinambungan sejarah sri vijaya dan langkasuka. contohnya bendera indonesia, singapura dan bendera united malays national organisation sendiri – menggunakan motif ini.

HAKIKATNYA:

generasi muda wajib mengetahui dan membetulkan sejarah.

lagu nasional baru wajib di garap bendera baru wajib di garap

lagu dan bendera baru ini wajib melambangkan pensejarahan negara bangsa di bumi melayu bukan ciplakan yang menjadi kemarahan orang lain.

nota:gerombolan bukan parti nasionalis yang berjuang untuk melayu kalau nasionalis kenapa namanya UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATIONS




* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/