SharpShooter Followers

Tuesday, October 19, 2010

Apa hubungan Mahathir dengan Rahimi?

Utusan Meloya hari ini muka depan melaporkan Dakwa Anwar tepat oleh Dr Mahathir.

Beliau berkata, keputusannya mengheret Datuk Seri Anwar Ibrahim ke muka pengadilan atas tuduhan meliwat kira-kira 10 tahun lalu merupakan satu tindakan tepat.

Dr. Mahathir mahu semua pihak perlu berfikir sebelum membuat sebarang tuduhan apatah lagi Anwar di dalam kes terbarunya turut disabitkan tuduhan yang sama.

“Memang kita akui seseorang itu tidak boleh dikatakan bersalah sehinggalah dia disabitkan bersalah oleh mahkamah tetapi dalam kes terbaru Anwar jelas ia sama seperti kesnya yang terdahulu.

“Ini menggambarkan seolah-olah kes ini ada asas kebenarannya. Kes yang terkini disabitkan pada era pemerintahan orang lain dan bukannya zaman pemerintahan saya. Persoalannya mengapa kesnya sama? Tidak mustahil wujud asas-asas kebenaran dalam kes yang melibatkan Anwar itu,’’ katanya.

Sementara itu, Dr. Mahathir ketika menjawab soalan tersebut turut menarik perhatian peserta bahawa sepanjang 22 tahun memimpin negara, beliau tidak pernah sekali mempelawa hakim hadir untuk majlis-majlis rasmi sama ada di kediamannya atau di tempat lain.

Sekiranya ada beliau berkata, ia hanya untuk Ketua Hakim Negara.

“Saya faham kedudukan hakim dan etika yang harus mereka patuhi. Sebagai hakim mereka perlu bebas daripada dipengaruhi oleh mana-mana pihak termasuk golongan pemimpin kerana akhirnya mereka yang akan membuat keputusan bagi satu-satu kes,’’ katanya.

Semasa Wawancara Khas Buletin Rakyat bersama Sharpshooter, soalannya - Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sering mempersoalkan kenapa isu kes liwat 2 Dato' Seri Anwar Ibrahim sering ditangguhkan oleh mahkamah. Apa komen saudara dalam hal ini?

Sharpshooter menjawab - Rakyat tidak pernah lupa bahawa isu liwat yang pertama adalah ciptaan Mahathir di mana dosa Anwar paling besar ketika tahun 1998 adalah kerana tidak mahu menandatangani kewangan KWSP untuk selamatkan syarikat anak Mahathir yang didakwa mengalami kerugian besar.

Akhirnya Anwar terpenjara selama 6 tahun akibat fitnah ini walaupun tiada bukti langsung yang mengatakan Awar peliwat dan terbukti saksi-saksi ketika itu seperti Azizan ternyata adalah pembohongan besar.



Mahathir sudah pasti resah dan gelisah apabila kes liwat kedua dilewatkan. Mahathir menyedari bahawa Anwar mampu mengubah landskap politik negara. Kejayaan Anwar menyatukan tiga parti dalam Pakatan Rakyat sudah pasti mencemaskan UMNO dan BN.

Impian Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya bukan lagi satu mimpi kosong atau angan-angan Mat Jenin tetapi ianya satu realiti yang boleh dicapai. Inlah yang menakutkan Mahathir dan kuncu-kuncunya hingga kini.

Sharpshooter ingin mendedahkan mengapa Rahimi Osman tiba-tiba muncul dan mendakwa beliau dipaksa membuat akuan bersumpah oleh peguam Anwar. Tentu ramai bertanya mengapa setelah hampir tiga tahun baru Rahimi membuat dakwaan tersebut? Mengapa tidak pada tahun 2008?

Dalam Face Book Rahimi Osman, beliau telah memuatkan gambar menunggang kuda bersama Dr Mahathir lebih kurang tiga bulan yang lalu yang di'uploadkan' pada bulan Julai 2010. Ini bermakna peristiwa tersebut berlaku pada bulan April 2010.



Kehidupan gaya mewah Rahimi menunggang kuda. Ini baru gambar intro sahaja. Yang lain kita tangguh dulu..

Mungkin anda tahu dan boleh agak jawapannya mengapa pada tahun 2010 baru Rahimi muncul dan mendakwa beliau dipaksa oleh peguam Anwar untuk membuat akuan bersumpah. Mengapa tidak pada tahun 2008? Lu fikir la sendiri..

Cuba kita tonton sedutan ceramah Chegubard tentang kes liwat 2.

Ini pula sedutan penerangan Saifudin tentang kes liwat 2


Ini pula kenyataan seorang penceramah bebas yang bukan orang politik Ustazah Fatimah Azzahra tentang sumpah Saiful




* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/