SharpShooter Followers

Sunday, October 31, 2010

Talian hayat b-end sudah sampai di Batu Sapi

UndiPosBahang pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi yang tinggal lima hari kian terasa dengan ketibaan kertas undi 1,535 pemilih pos di sini petang tadi.

Kertas undi pemilih pos itu dibawa dari Kota Kinabalu dan dihantar ke Dewan Persidangan Majlis Perbandaran Sandakan pada 4.30 petang dan disambut sendiri oleh pegawai pengurus pilihan raya kecil bagi kawasan berkenaan, Sapi Mohd Hamsan Awang Supain.

Di dewan persidangan itu, semakan dilakukan terhadap kertas undi pos, antaranya membabitkan ejaan nama calon dan parti, susunan calon yang bertanding serta simbol parti.

Selain Mohd Hamsan dan penolong pegawai pengurusnya serta pegawai dari Suruhanjaya Pilihan Raya, semakan turut membabitkan wakil parti bertanding iaitu Barisan Nasional (BN), Parti Keadilan Rakyat dan Parti Maju Sabah (SAPP).

Kertas undi pos itu kemudian dihantar ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sandakan untuk disimpan.

Pengundian bagi pemilih pos akan dijalankan pada Isnin depan, dan membabitkan 663 anggota Pasukan Gerakan Am, Tentera Laut DiRaja Malaysia (601) serta dan IPD Sandakan (271).

Tiga pusat undi pos ialah di IPD Sandakan, ibu pejabat PGA Batu Sapi dan Kuarters TLDM di Batu 5.

Bagi 24,047 pemilih biasa, mereka akan membuang undi pada 4 Nov ini di 12 pusat mengundi membabitkan sebelas bangunan sekolah dan sebuah bangunan perpustakaan.



* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/