SharpShooter Followers

Monday, October 04, 2010

Amaran Sivagi The Boss pada semua calon

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada semua calon yang bertanding dalam pemilihan parti tidak menggunakan media arus perdana sebagai medium berkempen.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, setiap calon perlu bijak dalam menggunakan media dan mengelak media yang secara jelas tidak berpihak kepada Keadilan.

Menurutnya, tindakan meluahkan rungutan dalam media arus perdana ketika pemilihan parti berlangsung hanya akan menunjukkan seolah-olah Keadilan seperti mengikut rentak Barisan Nasional (BN) untuk membangkitkan masalah dalaman parti.

“Calon-calon seharusnya berwaspada agar tidak dieksploitasi oleh media arus perdana untuk menyerang polisi-polisi dan pemimpin kita.

"Jangan benarkan parti digunakan oleh media arus perdana dan propaganda (mereka),” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri majli dia- log anjuran Friends of Pakatan Rakyat di London, kelmarin.

Anwar turut menasihati semua ahli Keadilan menggunakan hak satu ahli satu undi yang dilaksanakan pada pemilihan November ini dengan penuh rasa tanggungjawab dan tidak melakukan perkara yang boleh menjejaskan imej serta kestabilan parti itu.

“Saya berpendapat elok biarkan ahli putuskan serta mendengar sendiri kepada calon tanpa memudaratkan komitmen parti dalam melakukan pembaharuan,” katanya.

Menurutnya, kesemua pemimpin adalah penting kepada perjuangan parti, namun sekiranya ada pihak yang menang dan sesetengah yang lain akan kalah, perpecahan tidak patut berlaku.

“Mereka yang menang tidak harus menggondol semua manakala yang kalah tidak wajar mengetepikan agenda besar parti yang mahu membawa pembaharuan,” katanya.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/